torsdag 28. februar 2008

La det svinge til du mister all kontroll

- Synger Bjørg, ganske greit siden jeg lette etter en sangtekst og ha som overskrift.

Uansett; Vi lager miljømagasin. Det er kjedelig. Vi har holdt på med global oppvarming relaterte ting i hele år (skoleår). Derfor syns jeg det er påtide å snakke om noe annet. Ja, vi har skjønt det, vi må forbedre oss BLA.BLA.BLA. Det er greit det. Jeg skriver en sak om hvordan ting er om 20 år og om global oppvarming bare er en skremselteori? Er det blåst opp og egentlig ikke så farlig som alle vil ha det til? Jeg har intervjuet mamma og mormor om det. Skal ringe røde kors telefonen senere tror jeg, for å spørre om det ringer folk som er redd for slike ting.

Hva har skjedd i det siste? Ikke noe spesielt.

"Hallo, dette er Oda som skriver i Siri sin blogg. Jeg digger Siri. Siri er verdens søteste og hun stråler som en liten sol, hun lyser opp dagen min! Dagen er ikke den samme uten... Siri."

Takk Oda, nå ble jeg veldig glad, hihi. Oda klemmer meg hver dag. Det er noe av det jeg gleder meg til med skolen. Det er egentlig det eneste jeg gleder meg til. Klemmer fra Oda og Birte. Seriøst, hva annet skjer her? Vi sitter her og gror, lager plakater som suger og går hjem. Egentlig ikke. Men det er sånn allmenn tror vi har det. De vet ikke om rapportskriving, deadlines og ekstremstress ved å finne kilder, intervjuobjekter (var ikke akkurat noe problem for meg denne gangen.) osv. Såklart kan det være kjempedigg å gå på media og kommunikasjon. Men det er ikke LETT. Det er faktisk grusomt stressende til tider. Hvorfor er det verre å ha tysktime enn å skrive rapport? Det skjønner jeg ikke. Såklart er det verre å ha tysktime enn å lage en plakat, men hallo, allmenn er det samme som 10 klasse, bare verre såklart. Hvis noen er sjalu på mediafolk burde de kanskje vurdert å søke på media. Okei, den var litt på kanten, jeg aner ikke hva jeg har beveget meg utpå her, men nå skal jeg ikke snakke om det mer.

Jeg skal snakke om at jeg er gal. Jeg er pengebrukende GAL. Jeg bruker over 1000 kr på en amandatur. Akkurat i den sammenheng er det deilig å ha jobb. Jeg har kjøpt sesong 1 av OC. Jeg så 4 episoder i går, det var så gøy! Har bare sett slutten av første sesong tror jeg. Så så jeg på Gossip girl, så lost-spesial og så ekte Lost. I går var en herlig dag. Jeg så på serier og spiste påskeegg i sånn lilla pakke og koste meg. Tenkte ikke på dritting som jeg pleier. Jeg bare slappet helt av.

Men før det var jeg på sheiken. Der kjeftet jeg på en idiot som ikke hørte på meg før jeg sa: Jeg jobber her, jeg VET hvordan reglene er. Heldigvis kom Morten meg til unnsettning. Han sa: Er ungen frekk i trynet. Jeg freste ja og Morten sa: Pass kjeften din drittunge! Og da hørte vi ikke mer fra den enden bortsett fra stygge blikk fra 8 klassingene som trodde de var dritkule. Det var ekstremt TRAGISK!

Helgen:
Fredag: Jobbkveld med Dainora og Mette <3
Lørdag: Jobbe fra 16:00-18:00 med Elisabeth (På amanda med Oda først tror jeg) På kvelden til Aleksander.
Søndag: Slappe av og se på OC, kanskje jobbe hvis de ringer.

I morgen skal vi ikke ha fysisk gym så det reddet dagen litt.

Ps. I dag var det 3 gang vi fikk se Global oppvarming powerpoint i samfunnsfag. Hvordan kan han ikke legge merke til det? Det hele er ganske rart.

I dag er det kick off av miljøuka i kantina. Nå bare skriver jeg for å skrive altså. Men tror jeg får publisere og lese på den gode artiklen jeg fant som jeg skal bruke i reportasjen min.

8 kommentarer:

Hilðe sa...

HAllOO! Gjørr kje eg dagen verdt på skulen, ellø? Hæhæ??

Haha :P Drittongar må du bare smella tebake med ^^

Mihi, eg o vil ha sånne påskeegg! :D
Lisa ønske seg det te bursdagen xD Haha :P

Valkyrje sa...

Siri er supersøt.

Eg synest heile Powerpointsituasjonen er hysterisk morosam. xD

Håpar du får ei fabulous helg! Eg òg synest det er genialt at me berre skal ha teori i gym i morgon! :D

Siri sa...

Hilde: Joda, men eg akkurat nå tenkte eg på klemmar å siden eg ikkje forbinne deg me d så glømte eg deg. Unnskyld. Du gjør o skoledagen min bra :D

Birte: Hihihi :D

Hilðe sa...

Jaaa, takk! ;D Haha :P

Haha, han begynne å bli senil 8-)

HILDE GLEDE SEG TIL HEEEEELG! :D

Valkyrje sa...

Om han verkeleg byrjar å verta senil, så er det uendeleg trist.

Angela sa...

Sigbjærn gjør min skoledag bra når eg får klem av han et par gonger te dagen! :D Store deler av resten av Åkra O da, men.. :)

Anonym sa...

herregud! glede du deg ikkje t å bli trakkasert av meg å floyd kver dag da?! xD neida... *fy meg! smekk på håndå*

heheh

Anonym sa...

Media er slitsomt og ikke slitsomt på samme tid.