torsdag 1. november 2007

I wanna break out

Nok en dag på media unnagjort. Høres litt brutalt ut, men sånn er det nå. Bare sliten og sånn. Men allikevel bedre enn på lenge. Jeg gleder meg til i morgen. Men på en måte ikke. Skulle ønske jeg kunne sove istedet. Men jeg vil jo heller være med de beste i verden.

Vi skal ha en utstilling i Skåre kirke, er på tekst gruppen, som er ganske kjedelig. Vi har ikke så mye å finne på, men er glad for at vi tar det med ro denne uken. Ellers skjer det lite. Skal handle med Hege, Jeanett og Sigbjørn senere. Regner med det blir veldig morsomt, for det er det alltid.

Håper på å få sove lenge i helga, men sånn planene er satt opp virker det lite sannsynlig. Men det får gå som det går. Nå kan vi gå om 7 minutt. 10 minutter før tid til og med! Jeg er litt trøtt og dum i dag.

Dette er sangen barnekoret skal synge. Jeg og Oda har skrevet om "Jeg er en papegøye fra Amerika". Temaet for utstillingen er fordommer forresten.

Vaskekone fra Afghanistan

Jeg er en vaskekone fra Afghanistan
Der ble jeg født for veldig lenge siden
Jeg snakket ikke norsk
Men han kebabmannen sa
Hun lærer nok å snakke litt med tiden
Og det kan jeg
Falafeli, falafela
Hvis noen spør meg hvor jeg kommer fra
Så svarer jeg falafeli, falafela
Jeg er en vaskekone fra Afghanistan

I slummen bodde jeg til jeg var åtte år
Da ble jeg giftet bort til fetter Abdul
Han lærte meg å snakke slik at alle folk forstår
Da ble jeg akseptert i dette samfunn
Og det er jeg
Falafeli, falafela
Hvis noen spør meg hvor jeg kommer fra
Så svarer jeg falafeli,
Jeg er en vaskekone fra Afghanistan

Nå har jeg sagt opp jobben og fått doktorgrad
Selv om jeg har fått 18 fine unger
Jeg er lykkelig som gift og har det veldig bra
Er lege nå og tjener masse penger
Og her er jeg
Falafeli, falafela
Og her i landet liker jeg meg bra
Og alle vet falafeli, falafela
At jeg er doktor Fatima fra Afghanistan




Så det gikk veldig bra med Fatima ^^

Peace out ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tøffeste sangen i verden. Men den trenger nok noen få justeringer enda. Fatima ruler :D