søndag 30. september 2007

I've trashed myself – I've lost my way

Denne helgen har vært slitsom, av en eller annen rar grunn, for egentlig har den vært helt chill. I hvert fall fysisk.

Fredag: Skolen gikk egentlig ganske fort til å være fredag. Da jeg kom hjem skjedde det evig mye dritt som gjorde meg mer deprimert enn på lenge. Tina kom i halv 6 tida. Jeg trengte henne så sinnsykt akkurat da, så jeg var sa glad for at hun var der. I 7 tida hentet moren til Oda og Oda oss her og vi kjørte på kino og så Tatt av kvinnen, den var skikkelig bra. En av mine yndlingsfilmer.

Den gikk ganske mye innpå meg, kan være fordi jeg er så vrak og at alt minner meg om... ting. Men allikevel. Jeg syns i hvert fall det var en veldig bra film. Da jeg og Tina kom hjem så vi idol, som pappa hadde tatt opp. Jeg og pappa kranglet som bare faen og jeg holdt på å klikke. Da vi kom opp på rommet mitt så lot jeg all frustrasjonen flomme ut og fikk trøst. Tina syns at han hadde gått altfor langt.

Resten av kvelden gikk til å gro msn og prate om alt og ingenting. Vi la oss i 24.00 tiden. Vi hadde vært ganske trøtte hele kvelden, men allikevel lå vi og pratet lenge. 01.30 ringte Tinas mor på mobilen min fordi Tina sin var av. Jeg ble så skuffet, håpet av hele mitt hjerte det var han. En time senere var vi så trøtte at vi ikke klarte å holde øynene åpne, så vi bestemte oss for å sove.

Lørdag: Jeg våknet i 09.00 eller noe. 40 minutt senere sto jeg opp og listet meg bort til skapet og hentet klær og lukket døra sakte bak meg for å ikke vekke Tina. Etter å ha dusjet, sminket meg og fønet håret så gikk jeg opp. Tina strakk seg og sa: Herregud! Eg har snudd meg å sett på deg masse før i dag, å ein gong når eg snudde meg så va du vekke! D va litt skummelt...
Jeg sa jeg hadde forflyttet meg telepatisk og vi flirte litt. Jeg rettet håret mens Tina gikk på badet.

Mamma ropte at jeg måtte komme ned litt. Hun ville vite om jeg trengte noe til kvelden og jeg skrev huskeliste til henne. Hun og Andy kjørte og handlet. Pappa jobbet så jeg og Tina var alene hjemme. Jeg laget frokost mens hun sminket seg. Vi spiste og lo en del. Jeg var i tullehumør. Resten av dagen gikk til å ligge i senga mi og gro msn, se filmer fra Danmark, ta bilder og le til vi gråt. Jeg tror jeg sovnet litt en eller annen gang. Hun leste tegneserier i mens xD

Så nærmet klokka seg 18.oo og Tina dro fra meg. Helt til USA. Eller, hun reiser i morgen og skal være borte nesten 3 uker. Jeg skar opp grønnsaker og småkranglet med mamma frem til klokka faktisk ble 18.00. Tone og Maria kom 1 time tideligere enn som egentlig var planlagt. Men det gjorde ingenting. Jeg sa ifra til Alice at hun kunne komme før og mamma hjalp meg og lage resten av maten.

Jeg serverte dem kylling i pita med grønnsaker og slike ting. Vi så Bundy og jeg løp på et tidspunkt ned og laget fruktsalat. Alice gikk en eller annen gang. Jeg er ikke sikker med tror det var i 21.00 tiden. Jeg, Maria og Tone halvsov oss igjennom noen episoder av Bundy, til slutt funket det ikke mer og de ble hentet i 23.oo tida. Jeg la meg en time senere.

Søndag: Jeg sov så sinnsykt lenge i dag. til 13.00. Det er lenge for meg da. Jeg drømte om pirater eller noe. Noen minutter etter jeg slo opp øynene så ringte det på døra. Jeg hørte pappa si at han skulle sjekke om jeg var våken. Det var Hege og Jeanett som ville ha meg med på tur. Jeg var kvalm og forkjøla så jeg sa nei, fordi jeg hadde nettopp våknet og slikt. Jeg gikk ned og stelte meg, laget frokost, tok maten med opp og så på Joey i et par timer. Så kom Andy og Ole og var idioter så jeg gikk på rommet.

Klokken 16.oo kom Ingeborg og vi skulle spise, jeg orket nesten ingenting. Pga at jeg var syk og deppa. Etterpå lå jeg i senga mi på msn. Ingeborg kom og la seg ved siden av meg og halvsov. Så kom Mette, søskenbarnet mitt som bor i Oslo nå, og sønnen hennes Fredrik. Jeg og Ingeborg satt litt nede med dem. Da de gikk stakk jeg i dusjen og etterpå rettet jeg håret, så ringte Tina mg og jeg snakket nesten en time med henne i telefonen. Så gikk jeg til Hege en tur og fortalte om alt det jævlige som har skjedd.

Har ikke skrevet det her, orker ikke. Masse krangling og dritt i hvert fall... Meg og pappa klarer såvidt å være i samme rom for tiden. Og så er det alt det andre... Da jeg skulle gå tok Hege ringen sin på meg og sa at nå skulle hun være hos meg hele morgen til jeg så henne igjen. Vi klemte i en evighet og jeg måtte holde meg fra å gråte. Og det har jeg klart. Hele dag. Jeg er stolt.

I morgen er det skole. Jeg vil ikke. Håper jeg er dårligere i morgen.

1 kommentar:

Valkyrje sa...

Men du kom likevel.
Flink jente. :)


Håpar det kan ordna seg for deg og faren din, høyrest ikkje bra ut slik det er no. *held rundt for alltid*