lørdag 15. september 2007

You take the breath right out of me,

You left a hole where my heart should be.

I forgårs var jeg barnevakt på Ingeborg og Ole. Ole var hos oss det meste av kvelden så jeg og Ingeborg endte opp med å ha huset deres for oss selv og laget mat. Vi kokte poteter og varmet sodd i mikroen. Jeg hadde aldri smakt det før. Sodd. Ikke akkurat fristende ord. Men det var faktisk godt. Først irriterte vi oss over at potetene kokte så sent, men så merket vi at varmen bare sto på halvveis. Og da de endelig begynte å koke ropte jeg: SE DI KOKE!!! Og Ingeborg spratt opp fra stolen og vi tok hverandre i hendene og hylte fjortishyl og hoppet opp og ned før vi fikk total latterkrampe og øvde videre på engelskgloser.

Etter å ha sett litt på tv etter å ha spist kvelds fikk jeg se noen av de nye scrapbooktingene hennes, så la hun seg. Jeg lånte dataen hennes for å sitte på msn. Ole kom hjem altfor sent. Vi skulle øve gloser vi og. Men han hadde norsklekser jeg ikke visste om. Så jeg laget nudler til ham mens han gjorde dem, så fikk jeg han til å øve på glosene mens han spiste. Etterpå så vi litt på tv, før jeg ba ham legge seg, men dessverre er han ikke akkurat mors beste barn, så jeg ringte Beth for å få henne til å snakke med ham, men han la bare på og nektet å legge seg. Beth ringte tilbake, da hadde han heldigvis gått på badet, så jeg pratet litt med henne i mens. Da han var ferdig sa jeg at han skulle dra seg i seng ellers kom jeg seriøst til å klikke. Alt han hadde å si var: "Bare klikk du!" Jeg skalv av sinne, akkurat som om jeg ikke var messed up fra før av. Tenk at jeg lot en 12åring snakke sånn til meg. Til slutt så han sikkert at jeg holdt på å gå i spinn så han gikk å la seg.

Da jeg gikk hjem gråt jeg for alt som hadde skjedd den dagen og dagen før for sikkert 100 gang. Da jeg gikk ned i oppkjørselen vår var det første gang på evigheter at jeg ikke var redd for åpningen mellom garagen og huset. Det er skikkelig ekkelt når det er mørkt, hvem som helst kan jo gjemme seg der. En gang da jeg var liten hadde jeg var hos Helga, som var bestevenninna mi på den tiden, det regnet og blåste og var helt mørkt, og jeg har alltid vært mørkredd. Jeg løp hjem og skulle til å rive opp døra, men den var låst. Og jeg fikk helt panikk fordi jeg følte noen var bak der. Så jeg ringte på og skrek og prøvde å få opp døra. Mamma kom ut i håndkle, hun hadde visst badet. Jeg sjelte henne ut og hun gjorde det samme med meg.

Uansett, kom jeg hjem etter barnevakt og gikk opp på rommet mitt for å unngå at noen skulle spør meg hvorfor jeg var så stille og sur. Før på dagen satt jeg ved dataen og hørte musikk på fult, så kom pappa inn og jeg hørte han ikke før han sto inne i rommet og så på meg. Så jeg skvatt som bare faen og skrek til han. Jeg tror jeg gråt, eller så hadde jeg nettopp gjort det. Han spurte meg hvorfor jeg var så sur. Så skrek jeg: EG E KJE SUR! Gå vekk! Da ble han stille og sa at han skulle hente headsettet mitt nå. Jeg trakk pusten dypt og sa ha det. Mamma ser hele tiden trist på meg. Det er veldig irriterende. Jeg tror hun har dårlig samvittighet etter utbruddet jeg hadde på mandag om at de ikke brydde seg om meg, for de har ikke merket at jeg har vært deprimert i snart 1 år..

Egentlig har dette null med saken å gjøre. Tilbake til at jeg var oppe på rommet: Jeg pratet med Alice og vi planla egentreningen vi skulle ha i gymmen dagen etter. Floyd joinet oss og vi skrev litt på planen før han skulle se noe på tv og jeg bestemte meg for å legge meg. De to siste dagene hadde slitt meg helt ut.

I går våknet jeg av en sterk kvalme. Jeg forsov meg også tror jeg. Det første jeg gjør hver morgen er og sjekke mobilen etter meldinger, men ingen nye. Jeg tror jeg gråt igjen. Er helt vrak for tida. Løp ned på badet og gjorde meg klar til skolen. Vi hadde 2 mediatimer, husker ikke hva jeg gjorde en gang. Tror jeg leste nyheter, grodde facebook og webmessenger mens jeg fikset litt på brosjyren som ser ut som et helvete.

Så var det gymtime. Det var ikke så kaldt å gå over til gymsalen, men skyene samlet seg over oss. Floyd og Aleksander gikk inn i guttegarderoben mens jeg og Alice gikk inn i gangen for å komme til trappa. Det stinket axe der, og det var ikke akkurat til å gå bow chicka wah wah av. Jeg tror jeg holdt pusten fordi det var så sterkt. Etter å ha skiftet, lagt verdisaker i kurven var vi klare til å jogge. Aleksander joinet oss. Akkurat da vi kom ut begynte det å yre litt. Og da vi var kommet opp på fortauet høljet det ned. Jeg tenkte at det passet jo perfekt til disse helvetes dagene og humøret mitt. Så jeg brydde meg ikke særlig. Vi småjogget til et busstopp der vi sto og skalv før vi gikk videre. Etter å ha kommet oss gjennom en sånn ministi og søkt ly inni en lekebåt i noen minutt var vi på farten igjen. Så var det friminutt og alt det der, samfunnsfag der tvhaugaland var inne og laget en reportasje, så vi mistet ganske mye av timen, så var det norsk og vi skrev på essayet vårt, som jeg sliter ganske mye med. Og da var uka ferdig, og endelig var vi klar for helg.

Pappa ga meg headsettet mitt litt utpå ettermiddagen, det hadde ikke kommet før da. Eller, jeg fikk et nytt, for han hisset seg opp på elpriceidioten. Så begynte han å mase på meg og jeg fortalte hva som hadde skjedd, for jeg orket ikke mer av at han skulle spørre. Men jeg sa klart i fra om at vi ikke skulle snakke om det. Han så bare trist på meg og sa ettellerannet om at jeg kunne være hos Hege til i 00.00 tida. For jeg skulle dit på jentekveld. Så gikk han på jobb.

Jeg er glad han har fått ny jobb, han er mye gladere nå, bortsett fra det at arbeidstidene er litt uvante og alt det der, men det kommer han jo inn i. Har ikke sett ham siden denne tiden i går. Han kommer hjem i 19.oo tida tror jeg. Skal spørre om vi skal se bundy senere i dag tror jeg.

Hm, jeg gikk til Jeanett i 18.00 sammen med Hege for å lage mat til jentekvelden. Etter en time småløp jeg og Hege opp til henne med pizzastekertingen og skåler med mat. Så løp jeg hjem, heldigvis bor jeg rett over gata for å dusje. Vi utsatte det til 19.45, egentlig skulle vi komme til henne 19.30. Da jeg var ferdig og dusje var klokka allerede blitt 19.25 og det ringte på døra, Alice var kommet. Jeg fortet meg og kle meg, tørte og rette håret før jeg løp opp og sa hei og hentet sminke. Etter å ha prøvd å sminke meg litt kult 3 ganger ga jeg opp og sminket meg nesten slik jeg pleier. Hege ringte og spurte hvor vi var og jeg sa at vi kom om 2 minutt. Vi møtte Oda utenfor og gikk bort til Hege. Der stinket det røyk for pizzagreia hadde visst klikket eller noe sånn.

Vi laget pizzaer og så idol. Så så vi Wild hogs, den var moro. Vi hadde en "kjolejentekveld". Bare for å pynte oss litt. Det var gøy. Jeg trengte det. Har vært helt into joggebukser og slikt i det siste, og det er veldig lite meg.

Jeg husker ikke når jeg sovnet i går, men det var sent tror jeg. Jeg lå å frøs og tenkte lenge. Våknet faktisk i 07.00 tida i dag, men sovnet igjen til 10.00. Jeg og Oda bestemte oss for å ta en tur på amanda kl 12.00. Men begge var så slitne at vi ble ikke særlig lenge. Etter det har jeg bare sittet her og grodd og lekt litt med Leo og slikt. Fryser. Tenker at jeg skal se film eller noe for å slutte å tenke så mye.

Skrev i hvert fall en evig lang blogg uten mening. Hah. Jeg kjeder meg. Tror jeg skal til Hege senere, scrappe litt.

1 kommentar:

Valkyrje sa...

Eg skulle ynskje eg kunne ha ordna alt, gjort alt bra igjen. =/ Trur det er bra at du fekk fortalt det til faren din då, då veit han i alle fall kvifor du oppfører deg som du gjer.