tirsdag 9. oktober 2007

And it cut me like a knife, when you walked out of my life.

Jeg lurer på om det går an å ta overdose av strepsils? Det står: Ta en hvert 2-3 time. Men jeg har tatt tre hver 1 time. Heh. Jeg har veldig vondt i halsen. Takk pappa, for at du kjørte med vinduet åpent mens du kjørte i 130 på den danske motorvei. Dette var for 3 dager siden. Jeg var sikker på at jeg skulle dø. Det var så tett tåke at vi ikke kunne se 1 meter fremfor oss. Jeg skrudde mp3en på fult og lukket øynene. Andy hadde sovnet, jeg lukket øynene selv og på et tidspunkt sov jeg littegrann. Da jeg våknet var det av vinduet som ble våknet. Tåka var borte, vi hadde vel kjørt fra den. Jeg syntes synd på mamma som måtte diskutere med pappa. Jeg nektet å blande meg selv om hun kanskje trengte hjelp. Jeg hadde fått nok dritt av ham.

Klokken 02.00 på natta var vi fremme. Vi hentet konvolutten med nøkkel og mamma og pappa gikk for å lete etter huset. Jeg stirret ut vinduet, Andy, som hadde våknet la seg til å sove igjen. Jeg kjeftet på han, vi skulle tross alt bære ut av bilen, og det var bedre jeg gjorde det enn pappa. De kom tilbake til bilen, sinte. De fikk ikke åpnet huset. Etter noen minutt fant smartingene ut det var feil hus de hadde prøvd å låse opp. Etter å ha båret inn og lagt på sengene la vi oss. Jeg var forbanna for jeg måtte dele rom med Andy. Han var tett i nesa så han snorket. Jeg fikk så vidt sove.

På søndagen dro vi inn til Blåvand, der vi skal leie til sommeren, i et likt hus som dette. Æsj. Jeg liker det ikke. Det er for lite. Null privatliv. Jeg kan ikke gråte for de kommer til å høre det med en gang, men akkurat nå klarer jeg ikke gråte. Tror jeg har grått meg tom i løpet av de siste 4 ukene. Nå sitter jeg bare igjen med følelsen av å være helt tom. Jeg føler ingenting. Alt er bare care. Jeg kan sitte og se på et sted i evigheter, jeg får ikke sove, jeg klarer så vidt å spise. Jeg er syk og sliten. Uansett var vi i Blåvand, det var mange kule butikker der, mye flere enn jeg husker, vel, på den alderen brydde jeg meg vel egentlig ikke om shopping. Jeg kjøpte Linkin Park t-skjorte, bukse, hansker uten fingre, eller hva jeg skal si, verdens søteste klemmer og et belte. Jeg fikk 100 kr av pappa så jeg betalte 439 kr selv. Første dagen, jeg var veldig fornøyd. Etter det gikk vi hjem, jeg var trøtt så jeg la meg og se på Joey og halvsov til vi skulle ut å spise, jeg var så trøtt og kvalm at jeg spiste ikke opp halvparten en gang. Etterpå bowlet vi, jeg er blitt ganske flink i det siste tydeligvis. Tror pappa er litt stolt.

I går var vi i Esbjerg, det stinket fisk der, men ellers var det bra. Byen er så enormt stor. Jeg kjøpte meg en genser, den er så god. Så hadde jeg og mamma vært inne på et senter, da vi kom ut så hadde pappa kjøpt en gave til meg, en linkin park dvd. Vi skulle egentlig på Bilka men Andy ville absolutt bade så vi dro hjem. Jeg holdt på å dø på veien hjem, pga noen smser jeg ikke vil komme innpå. Jeg måtte konsentrere meg så hardt om å gråte at jeg holdt på å sprenge. Men det var den eneste gangen jeg holdt på å gråte. Da vi kom hjem ville jeg bare logge på msn, men Andy dro meg med i verdens ekleste badeland. Det var bare graps. Jeg fikk ham til å bli med hjem 1 time før vi skulle. Da var jeg mer enn lei. Og endelig fikk jeg logget på dataen. Men ingenting fikset seg allikevel.

På kvelden skulle vi egentlig bowle, men jeg var ikke i humør i det hele tatt. Så var det Andys tur til å være på nettet så jeg så de siste episodene av sesong 2 av Joey. Jeg var så ødelagt etter alt som hadde skjedd at jeg gikk å la meg klokken 22.00. Men jeg sovnet ikke før langt utpå natta. Jeg våknet igjen i 05.00, men sovnet igjen og våknet 09.00 ca. Da orket jeg ikke mer og sto opp. Pappa kjeftet fordi jeg bråkte sånn. Jeg hveste at jeg bråket faen meg ikke før jeg gikk inn på badet. Da jeg hadde kledd på meg så skulle jeg prøve å få blogget dette, men dessverre klikket internett, så da klikket jeg litt også. Så jeg skriver dette i word til det funker igjen.

Vi skal sikkert snart spise, så skal vi en tur til Vardø, det blir nok gøy, håper jeg finner meg litt klær, har fortsatt over 1000 kr og shoppe for. Men i morgen skal vi reise videre til å Aalborg. I går vant visst pappa 400 kr på oddsen jeg kunne få hvis jeg fant meg masse klær. Jeg skal lete etter Panduro eller hva det heter i morgen. Men da må noen stoppe meg hvis jeg passerer 300 kr. Det er litt mye å kjøpe scrappeting for.

Egentlig er jeg så sliten og sløv at jeg bare vil sove til jul sånn at alt kan være over, men jeg vil jo egentlig ikke det heller, fordi jeg vil leve. Og jeg vil finne lykke. Og det skal jeg klare. For jeg har forklart Birte at vi er snille og smarte jenter, og vi får det alltid som vi vil. Så det så. Bastabom.

Jeg har forresten et lite prosjekt på gang her. Jeg har 2 mp3er med meg. Den ene er det musikk jeg pleier å høre på; rock, emo, metal osv. Men så har jeg den andre og den er det pop, r&b og rap, masse sanger jeg hørte på da jeg var mindre. Jeg hører på den for å komme i bedre humør, det funker veldig bra. Andy så dumt på meg da jeg plutselig hørte på pussycat dolls for eksempel. Han spurte om det hadde klikket for meg og om jeg var syk. Jeg forklarte han at det var for å bli glad, og dessuten er det ganske moro og høre på hvor dårlig det er. Det er sånn at jeg sitter og ler. Så har jeg hørt en del på Rihanna, og funnet ut at hun har mange fine sanger og kan relatere til akkurat nå. Jeg har bestemt meg for å bli mer tolerang for all slags musikk, som dere ser med min pussycat dolls uttalelse så er jeg fortsatt ikke helt der.

1 kommentar:

Valkyrje sa...

Birte loves you. <3
Og det skal ordne seg fordi det MÅ det, og fordi me fortener det.