torsdag 5. juni 2008

When I see your face my eyes just dilate

Kjære medbloggere,

Mitt navn er Siri. Jeg er 18 år om under 2 måneder. En gang i 2001 satt jeg alene oppe i stua. Solen stekte på vinduet, vennene mine var bortreist. Jeg snudde meg mot dataskjermen og sukket dypt, men så begynte jeg å skrive. Hver eneste dag til de kom hjem. Hver eneste dag etter de kom hjem. Det var da jeg bestemte meg for å bli forfatter. Jeg måtte, hva er vel jeg uten å skrive? Uansett hva det er, blogg, dikt, noveller, romaner. Jeg MÅ skrive. Jeg må skrive ellers blir jeg gal. Jeg mener det. Det skjer noe i hjernen min jeg ikke kan forklare. Akkurat som den blir overopphetet.

Jeg er ikke flink til å si meningene mine, det er til og med vanskelig å fortelle dem til mine nærmeste venner av og til. Da må jeg skrive. Skriver ut aggresjon og sinne. Skriver ut glede. Skriver ut alt. Alt. Det er derfor bloggen min er som den er. Flere har klaget over den og sagt "Ja, men du skriver bare om dagen din, hver eneste dag."

Det er en av de tingene som sårer meg mest. Fordi de kan aldri forstå hvordan det er å sitte her med mange milliarder tanker og bare må få det ut på en eller annen måte. Noen ting kan man bare ikke legge ut på nettet, så da må man ty til andre ting, som å skrive "I dag har vi ptf". Noe må ut av hodet mitt.

Uansett om det er viktig eller uviktig for deg. Alt jeg skriver er viktig for meg. Så ikke gidd å snakk dritt om det til meg. Tenk hva faen du vil, jeg kan ikke stoppe det. Men man vet når man skal holde kjeft og når man skal prate.

5 kommentarer:

Hilðe sa...

Oh, kan du kje legga ut dikt, noveller og andre skriblerier som du skrive, så kan me lesa og kommentera? :D Eg har jaffal veldig lyst te å lesa! :P

Valkyrje sa...

Eg forstår.

Nøve sa...

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at du MÅ skrive.

Siri sa...

Hilde: Ja, kanskje... Litt skeptisk xD

Birte og Nøve: D e bra, haha :)

Anonym sa...

Skriiiiv. :D Jeg er ikke så flink til å sjekke bloggen din hele tiden, men jeg gjør det i hvert fall to-tre ganger i uka! :)

Og jaaa; legg ut dikt!