mandag 3. november 2008

Just you know

Jeg burde rydde klesskapet mitt igjen. Herregud så fult det er akkurat nå. Og det ligger bunke etter bunke med klær. Hvor mye av det bruker jeg egentlig? Jeg bare kjøper og kjøper så blir jeg lei av det. Det er så unødvendig. Dumme Siri. Det ikke bare klesskapet som trenger en overhaling, hele rommet ser jo helt bomba ut. Jeg har tenkt at jeg skal gjøre noe med det før jul. Jeg elsker jul. Derfor må jeg lage en juleliste.

Hvorfor jul er min yndlingshøytid:
  • Shoppe uten at noen klager på at jeg bruker mye penger
  • Samle familien
  • Gå i kirken
  • Besøke gravstedene til farmor, farfar, oldemor og oldefar
  • Julekalendere
  • Pinnekjøtt
  • Pynte juletre
  • Mandariner
  • Bake julekaker og lage kakao
  • Pynte med julepynt, spesielt nissefamilien
  • Gå i julegatene
  • Julesanger
  • Julebukker
  • Pakke inn gaver
  • Lage kort
  • Juleball
  • Pakker under juletreet

Og sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farten. Lista ble ikke akkurat i rekkefølge, men det gir i hvert fall et lite overblikk over hva som gjør julen så herlig. Gjerne føy til punkter på kommentarer.

9 kommentarer:

Hilðe sa...

Eg pleie å få søstro mi te å rydda i skapet mitt ein gong i året. Så kaste hu det hu vil kasta, og brette sammen klerno. Når hu kjeme him igjen neste gong, e det lika bomba :p

Anonym sa...

Ka ønske du deg som julapresang da? <3

Siri sa...

noe fint :)

Anonym sa...

Kossen får du tak i mandariner da?

Siri sa...

klementiner da, visste noen kom t å sei d.

Anonym sa...

julen e fin, eller pen... høhø.
det er gøy å kjøpe julegaver, og pakke dem inn, bake julekaker, og høre på julemusikk mens eg vandre rundt og tenke at eg har veldig mye å gjøre før det blir jul, men ikke gidde å bry meg så veldig.. Fordi det e jul, og fri.

Angela sa...

Bare for å hørras grisk ut: Helligdagstillegg på jobb.. :P

Anonym sa...

jaa , helligdagstillegg e GØY ! :D

Valkyrje sa...

Aleksander har rett, det vert ikkje importert mandariner til Noreg, det er klementiner (pretty damn sure det er eg som har sagt det til Al òg :P).