fredag 4. juli 2008

Like woah!

Jeg. Elsker. Ferie.


I går hadde jeg bestemt meg for å lage en blogg om hva jeg har gjort den siste uken og jeg husket alt, men nå har jeg glemt det. Men jeg skal prøve å huske.

Mandag:
Var en tur hos Hege. Hun hadde vært i Tyrkia 2 uker.

Tirsdag:
Jobbet 2 timer og var på amanda med Oda.

(Disse dagene så jeg antagelig veldig mye Buffy)

Onsdag:
Var på piknik i byparken med Birte, Elisabeth, Charlotte, Johan, Floyd og Utvik. Det var bare så koselig! På kvelden var jeg, Hege og Jeanett hos Oda og spiste nachos og så film.

Torsdag:
Var en tur på amanda med Oda og kjøpte gave til Jeanett. Resten av dagen brukte jeg på å sole meg litt (kan ikke være ute for lenge for jeg blir så dårlig) og se Buffy og spille heroes (perfekt ferie dag). Skulle egentlig på jobb, men de trengte meg ikke. Men i 20.30 spurte Jeanett om vi skulle gå tur. Etter vi hadde gått sånn 80% av den satt vi oss på Brakahaug skole og pratet en stund før pappa ringte og sa han skulle på kaien med Sten (sjefen) og jeg spurte om jeg kunne være med. Så vi kjørte ned satt og drakk med han. Jason var der og, men han gikk.

I dag skal jeg til byen om ca 2 timer for å møte Angela, gleder meg kjempemasse. Og i kveld skal jeg til Jeanett hvor hun skal feire bursdagen sin og vi skal grille og sånn, så det blir kjempegøy.

Så er det tiden fremover igjen da.
14-15 juli - Jentetur til Bergen
18 juli - Danmark (Åherregud det er bare 2 uker til!!!)
21 juli - Min 18 årsdag
03 august - Forfatterskole
10 august - Hjem og Sildajazz

Men hallo, nok en gang, Danmark. Jeg tror jeg klikker snart. Kan vi ikke bare reise da? Jeg og pappa pratet om det i går, vi skulle finne på ting å gjøre fordi det ikke er så mange byer rundt der. Men til nå har vi bestemt oss for Esbjerg og Varde, så skal vi en tur til Vejle (tror det skrives sånn) for å besøke slekningene våre, en dag skal vi kanskje ta tog til København (!Gleder!meg!allerede!) og så skal vi jo til legoland og kanskje en tur til Kolding. Jeg har lyst å sjekke ut Tøsby, men tror ikke jeg får medhold. (Jeg vil i hvert fall ta bilde av skiltet!!!)

Jeg elsker å pakke. Jeg og Tina skrev pakkeliste for 2 mnd siden. Jeg kan ikke vente med å ta frem den store rosa kofferten jeg fikk for 2 år siden og legge mine fineste klesplagg oppi. Denne gangen blir det nok en del nye siden Bergenturen bare et par dager før.

Her er forresten årets mål:

Utfordringer sommeren 08

1. Spise 25 is hver i løpet av 2 uker
2. Minst snakke med 1 fin gutt
3. Sole oss 2 timer i strekk uten og bade
4. Shoppe for minst 500 kr, som ikke er våre egne
5. Kjøpe matchende klær
6. Gå i matchende klær en hel dag
7. Drikke 5 liter vann på en dag
8. Bygge sandslott, kjøpe bøtter og spader
9. Lage en film
10. Ta bilder av fine gutter i smug
11. Lese 1 bok
12. Ta over 600 bilder
13. Sende minst 5 kort/brev
14. Finne et nytt stamsted
15. Ikke spise chips, snop, is + andre usunne ting en hel dag. Bare drikke vann.
16. Ikke være på dataen en hel dag
17. Lage budsjett, hva vi har brukt og hva vi har kjøpt.
18. Se alle American pie filmene og Harry Potter i løpet av ferien
19. Se 5 filmer på 1 dag.
20. Gå inn på alle butikkene på en dag

Noen av dem er jo helt bak mål, men det gjør ingenting, det er jo bare for moroskyld :)

5 kommentarer:

Hilðe sa...

Åååh! Hørres megadigg ut! Eg o vil ut å reisa :P

Valkyrje sa...

Så herleg! :D Send kort til meg, då. *puppyeyes*


Btw, til nr. 17 på lista: det vert vel meir eit rekneskap? (*høyrer Birkeland sin stemme i hovudet*)

Siri sa...

ska d :) må bare få adressene t folk. tenkte å ta di inn på lørdagen vettu :)

haha ja d blir vel d xD

Valkyrje sa...

Yayness! :D

:P

Anonym sa...

Ta bilder av fine gutter OG legg dem ut på bloggen! :D