søndag 19. august 2007

Sommerferien 2007

Hva har jeg gjort fra 21 juni - 20 August? Har jeg fått noe ut av denne ferien? Så klart har jeg det.

Først feiret jeg bursdagen min med jentene mine, i hvert fall de som kunne da. Det var veldig koselig. Husker egentlig ikke så mye av det. Bare at Tina var her til 01.00 tida og vi spiste chips i sofaen min etter alle var gått.

Jeg har pusst opp rommet mitt. Det var et helvetes arbeid, men det gikk. Er ikke ferdig enda heller. Må henge lammeler over skapet og trekke om sovaen. Og rydde da (A). Mamma og pappa er litt sure på meg. Fordi va laget sånn at jeg skulle ha mye plass. Men jeg tror det blir lettere når skolen begynner fordi da forsvinner bøkene og slikt ned.

Så reiste vi til Stavanger, se et innlegg under, og der tok jo dødninghodeshopping litt for mye av tror jeg. Mamma ble litt sinna. Nå hadde vi liksom klargjort rommet mitt. Hun sier det er "skrot". Teit av henne.

Så feiret vi Jeanett sin bursdag. Det var kos. Elsker de kveldene når vi sitter å babler og sladrer i mange timer og ler til vi gråter. Er så glad i vennene mine at det skulle vært ulovlig. Den dagen tok vi litt av med kamera.

Så var det den 20 juli. Jeg hadde pakket ned alt og var helt klar til å treffe Tina på kaien om et par timer. Mormor og morfar var her for å ta med Leo og de tingene jeg ikke vil at skulle være her når familien fra Danmark skulle låne huset. Asta var kommet og vi satt i sofaen da telefonen ringte. Jeg tok den og jeg husker fortsatt dama som sa: Hei, detta e fjordline, hun skulle akkurat til å si noe mer. Hjertet mitt sank og jeg sa: Vent du ska få snakka me noen andre. Jeg ga telefonen til pappa. Båten var i Bergen på ubestemt tid. Jeg gikk ut på terrassen og prøvde å puste. Jeg visste at bursdagen min neste dag var gått til helvete. Etter 10 telefoner med Øyvind så kom han og Tina opp. Jeg og Tina satt på trappa i hagen og jeg sa jeg hatet fjordline og at hun så gangster ut. Etter verdt som kvelden gikk kom pappas søskenbarn og mannen hennes, det var bare flaks at resten av familien ikke kom før etter helga. Ellers måtte vi sovet hos naboen eller mormor. Samme kveld bestilte vi båt fra Larvik.

21 juli: Jeg lå med en forferdig kvalme og var skikkelig deppa. Til slutt begynte jeg å gråte og pappa kom og trøstet meg. Mormor ringte og jeg orket ikke ta telefonen så jeg ga den til han. Da han trykket svar knappen så hørte jeg mormor synge "Happy birthday" Jeg begynte å le og fikk telefonen tilbake. Etter hun hadde sunget seg ferdig sa hun: Men Siri! Grine du?! Så fortalte jeg henne at jeg var dårlig. Da sa hun at hun trodde nok det var fordi jeg var lei meg og. Så jeg sa ja. Kjøpte Harry Potter and the Deathly Hallows, før vi begynte turen til Larvik, mamma sa jeg ikke skulle lese i bilen for da ble jeg dårlig. Etter å ha kjørt et par timer kjørte jeg reisten med Tina og dem. Vi satt og lo og Tina sa: Jaja, se positivt på det! Du fekk jaffal se snø på bursdagen din! Da vi kom til Larvik så var båten forsinket og vi gikk en tur. Angrer på jeg ikke hadde med digitalkamera fordi vi fant en kjempesøt fotoplass. Kjøpte en parfyme da endelig båten kom.

De neste 2 ukene gikk helt ekstremt fort. Savner kveldene da jeg og Tina lå på rommet mitt og grodde data og lo til langt på natt. Eller fårupturene og shoppingplassene, det er bare så herlig å være sammen med henne. Hun gjør meg alltid i godt humør.

09 august: Jeg, Oda, Jeanett overnattet hos Hege. Alice var der til utpå kvelden. Som vanlig sladret og tullet vi. Laget noen små pizzaer som var kjempesøte!!! Min så veldig rar ut siden det ikke var ost på den. Jeg og Oda var litt vel overtrøtte da vi skulle sove, men det trenger jeg ikke gå innpå. Haha!

11 august: Sildajazzen. Jeg, Alice og Jeanett skulle dra ned til byen for å møte Floyd og Torbjørn og noen venner av dem. Dessverre ble de forsinket så vi hadde ikke så mye å finne på. Mens Alice var nede for å snakke litt med Svein, satt jeg og Jeanett ved fontenene og pratet. Plutselig sa hun: Der er Andrè. Jeg snudde meg. Kjente han igjen med en gang, fordi jeg har sett ham et par ganger i løpet av årene, men aldri turt å si noe. Vi var venner da vi var små. Da jeg sa hvem jeg var tror jeg han fikk litt sjokk. Vi gikk og pratet det meste av kvelden. Da Floyd endelig dukket opp var Torbjørn stukket av. Så vi gikk nede på kaia igjen. Andrè varmet hendene mine fordi jeg alltid fryser sånn.

15 august: Sov hos mormor og morfar. Det var både koselig og avslappende. Pratet med Andrè ca hele dagen på msn. Tina var også der en tur. Vi satt nede i kjelleren og sladret slik vi alltid gjør og jeg fortalte henne hvor forelsket jeg var.

16 august: Jeg og Andrè ble sammen, det var litt rart siden det gikk så fort, men jeg syns det passet seg sånn uansett, for jeg har aldri møtt en gutt jeg har brydd meg så mye om og vært så glad i. Selv om jeg var kvalm og dårlig var det en av de beste dagene i livet mitt. Og plutselig snudde verden seg på hodet og jeg følte meg lykkelig.

18 august: Jentekveld før skolestart. Andrè var også der en stund. Han var ganske trøtt for han er litt overarbeidet. Han stakk på jobb i 22.30 tiden. Etter han var gått stakk de fleste andre og. Fordi alle var trøtte den kvelden. Men Tone og Maria ble til ca 24.00 tror jeg. Husker ikke helt fordi jeg tenkte helst på han, slik jeg alltid gjør.

I dag har jeg vært i selskap hos onkel Geir, farget håret til Hege, spilt buzz med Hege, Jeanett og Andrè og vært en tur på mcdonalds med han. Jeg orket ikke spise noe, bare noen pommes frites fordi jeg er så dårlig.

Han har gitt meg den perfekte avsluttningen på en ferie som gikk over på noe som føltes som 1 uke. Og hvis det går så bra som det gjør nå fremover tror jeg at jeg endelig kan begynne å slappe av littegrann. Gleder meg til å se vennene mine i morgen, og møte de nye. Selv om det blir et helvete å stå opp.

Men nå føles det som jeg kan klare alt.

5 kommentarer:

Angela sa...

Oi oi oi..! :D Hørres ut så du har hatt nok å gjør på i ferien.. :P KJekt å lesa at d går bedre med deg jaffal! Me må tilbringa MYE tid sammen siden eg slutta..:P Knall på Åkra, men savne nogen fra gamleklassen O seff..:D Men e eindel e klare meg fint uten..xD Love u ! <3

Kristin sa...

Åh , virka mer spennende enn min sommar jaffal : )

Digg at dåkke va på kino me oss idag da <3

Valkyrje sa...

Aaaaawh, din søting!
Gratulerer med alt det gode. :)

Siri sa...

Takk, eg fortjene det litt :)

Valkyrje sa...

Du fortener det VELDIG!