søndag 7. juni 2009

I've been changing but you'll never see me

I går fikk jeg beskjed om at det ikke er plass til meg som fulltidsansatt og at hvis jeg vil flytte ut så må jeg finne en annen jobb. Jeg skal få gode referanser og de vil gjerne at jeg skal ha det som ekstra jobb. Kunne ikke sagt det litt før?! Det er ikke sånn at dette var første gang jeg nevnet det. Mer som tredje, muligens fjerde. Men samme det. Jeg har bestemt for for å skrive CVer i sommer og sende dem ut med en gang jeg kommer hjem fra ferie. Da blir det full søking. Akkurat nå bryr jeg meg ikke om at om jeg får en sommerjobb er det stor kjangs for at jeg får beholde den etterpå. Jeg vil ikke ha en sommerjobb. Jeg vil være med vennene mine og Christoffer som stikker etter sommeren. Det er nr 1 på lista akkurat nå i hvert fall.

Tina var her i går. Pappa prøvde å få Øyvind til å bestille tur, men i år drar vi tydeligvis alene. Så i natt la jeg meg med klump i halsen og litt tårevåte øyne. Vi hadde brukt kvelden på å skrive pakkelister og utfordringer, diskutert om hun skulle spørre om å få ta med sin kjæreste også, og det kom vi frem til var en god ide som ville funke bra for alle parter. Hvis jeg og Tina ville hatt en kveld for oss selv kunne guttene spilt feks. Men jeg er kjempeglad for at Christoffer skal være med altså, vi skal nyte en fantastisk ferie sammen. Er glad vi får enda mer tid sammen før han flytter fra meg, og det er jeg utrolig takknemlig for.

I morgen er det klart for mediaeksamen. Veldig bra. Okei dette blogginnlegget skal jeg bare være sur! Det bestemte jeg nå. Neste uke er det muntlig og den 16 skal jeg til drittlegen min som aldri finner ut noen ting. Jeg skal fortelle henne at nå er jeg villig til å ta gastroskopi og alt det der. Jeg må bestille time hos Bjørg også. Og forresten så overførte sjefen min lønna mi til neste mnd. Kjempefint siden jeg hadde vært så godt som blakk 2 - 3 uker! Grrr. Men får over 7000 i juli da, fordi jeg har nesten 5000 i feriepenger. Det skal jeg finne ut akkurat nå. Typisk... nå fant jeg ut at jeg har trodd jeg har 1000 kr mer enn jeg egentlig har. Jeg har i hvert fakk 3828,57 kr i feriepenger. Det betyr jeg ca får, okei, det ble visst nesten 7000 allikevel, men det er bare hvis jeg jobber 3,5 timer til denne mnd, og for å si det sånn er det liten sannsynlighet for det.

Sånn blir i hvert fall uken:
Uke 24:
Mandag - onsdag - mediaeksamen (Tirsdag har jeg og Christoffer hatt 11 mnd sammen)
Torsdag - fredag - ?
Lørdag - søndag - xdag, jeg sikkert bare sitter hjemme og gror til klokka blir 17.00 - 18.00.

Nå har jeg fått ut litt damp så jeg er føler meg bedre.

Og dette får meg til å føle meg best:


4 kommentarer:

Hilðe sa...

Åhr, så irriterande då! :S Typisk det..Håpa det ordna seg me jobben og alt sånn :)

Haha xD eg grue meg sånn te i måro! E redd for at det bare e drittoppgave eg ikkje klare å svara på. :/

Feriepenger e nice! :D Ligge to lønningar bak eg o, kjekt når eg har kredittkortrekning fra hotellet når me va i Kongeparken..WOho!

Me må feira når me har øvelevd alle eksamenane. :D

Angela sa...

E det nå eg ska nevna at lønnå mi bare fra april va på øve 10000? :P

Siri sa...

Hilde:
Eg o. Får søka rontomkring.

Off, samma her...

Vet, glede meg sånn t å få pengår igjen...

Ja må d asså :D

Angela:
Helst ikkje xD

Valkyrje sa...

Utruleg teit at du ikkje får fulltidsjobben, men du og Christoffer er superskjønne i lag, i det minste. <3

Medieeksamen lenge leve... (Ragnhild = <3, though.)